Szybko rozwijająca się gospodarka indyjska odnosi sukcesy na całym świecie. Ostatnim jej dzieckiem jest przemysł motoryzacyjny i flagowa marka indyjskich koncernów – TATA. Ten producent samochodów miejskich przymierza się do zdobycia znacznej pozycji na europejskim rynku. Obecnie samochody tej firmy można kupić w Polsce, Hiszpanii, Włoszech i Malcie, ale wkrótce oferta ma zostać rozszerzona. Hindusi szczególnie liczą na Wielką Brytanię, gdzie planują otwarcie kilkudziesięciu salonów. W Polsce ma docelowo zostać otworzone aż 50 punktów, w którym będzie można kupić samochody marki TATA. Najpopularniejszym modelem jest w tej chwili Indica Vista. Producent oferuje samochody benzynowe i diesel o pojemności do 1,4 i mocy 75 KM. W asortymencie jest również połączenie auta terenowego i vana – Aria, z silnikami 140 KM 2,2 L oraz napędem na cztery koła. Można również kupić pickupa o nazwie Xenon wyposażonego w silnik o mocy 140 KM i pojemności 2,2. Polakom pewne skojarzenia nasuną się przy zakupie modelu Nano, który wyposażony jest w niewielki silnik umieszczony z tyłu pojazdu. Być może ta wersja zawojuje nasze ulice tak, jak kiedyś zrobił to popularny Maluch. TATA zdobywając europejskie rynki stara się współpracować z potentatem w tej części świata włoskim Fiatem. Jak widać w przyszłości możemy zacząć jeździć samochodami tak egzotycznymi jak indyjskie TATY.

www.autotesty.net.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ