Pozycjonowanie długi ogon - co to takiego?

Strona twojej działalności kompletnie nie jest widoczna w internetowych wyszukiwarkach? Robisz dla niej już dosłownie wszystko i każdego dnia poświęcasz na nią przynajmniej te dwie godziny, aby dopieścić szatę graficzną, uzupełnić opisy produktów i dodać kolejne zakładki, ale jednak twoje działania nie przynoszą ci żadnych miarodajnych efektów? Skup się teraz na czymś innym. Jeśli chcesz szybkich i widocznych rezultatów, po prostu musisz zająć się pozycjonowaniem. W przypadku stron lokalnych firm najlepsze rezultaty da ci pozycjonowanie długi ogon. Na czym zatem polega ta metoda? Jak możesz ją zastosować?

Sformułowanie „długi ogon” wzięło się z angielskiego zwrotu „long tail”. Oczywiście początkowo znaczyło ono zupełnie coś innego niż teraz, ale dziś rozumie się pod nim technikę stosowaną przy pozycjonowaniu stron internetowych. O co w tym jednak chodzi? Otóż podczas badań przeprowadzanych nad sklepami pewien specjalista od spraw marketingu odkrył, że największy przychód firmom zapewniają te najdrobniejsze elementy występujące w ich asortymencie. Im większa i bogatsza jest oferta sklepu, tym wyższe są jej zyski wynikające ze sprzedaży pojedynczych artykułów, można nawet rzec, że zupełnych drobiazgów. Wydaje się to niemożliwe, a jednak wnioski badań są jasne i niepodważalne. Jeżeli więc twój sklep został wyposażony w ogromną liczbę produktów, ale tylko kilka z nich uznałeś za kluczowe i wyróżniłeś je na stronie, teraz sam możesz zobaczyć, co rzeczywiście daje ci największe zyski. Na pewno się zaskoczysz! Niekoniecznie to te najmocniej promowane artykuły wpływają najskuteczniej na dochody firmy.

Oczywiście wniosek z wyników tych badań jest jeden i zaraz go sobie wyjaśnimy. Jeżeli do tej pory w twoim sklepie występowało wyłącznie kilka sztandarowych produktów i to na ich sprzedaży koncentrowałeś się najbardziej, koniecznie powinieneś pomyśleć o tym, aby uzupełnić je czymś jeszcze, stworzyć z nich część dużo większego pułapu produktów, w których klienci będą mogli przebierać do woli. Póki co to wszystko tłumaczy jednak ogólną definicję długiego ogona. A na czym polega pozycjonowanie długi ogon? Jak te wszystkie uzyskane przed chwilą informacje możesz wykorzystać w trakcie samego pozycjonowania? Otóż wbrew pozorom ta zasada płynnie łączy się z samym polem SEO. Ty sam podczas pozycjonowania skupiasz się przecież na tych najważniejszych dla ciebie frazach. Wyznaczasz kilka kluczowych słów kluczowych dla strony i na nich koncentrujesz całą swoją uwagę, ewentualnie od czasu do czasu stosując dodatkowe hasła. A to w nich może kryć się największa moc. Pomyśl o tym i spróbuj przez kilka miesięcy na nie pozycjonować swoją stronę. Efekty mogą być zaskakująco dobre!

Pozycjonowanie długi ogon w praktyce nie jest aż tak proste jak w teorii. Przyzwyczajony do pozycjonowania strony firmowej na te ogólne hasła, trudno ci będzie początkowo nawet wymyślić te teoretycznie mniej istotne dla niej frazy. Skup się jednak na zadaniu i wykonaj je najlepiej jak tylko potrafisz.

www.wypozycjonujsklep.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ