Każdy szczyt można osiągnąć. Trzeba tylko znaleźć sposób. Metoda nie zawsze musi być skomplikowana. Jednak nie zawsze działa w piorunujący sposób. Dla stron www szczytem są początki list wyszukiwania. Receptą zaś jest pozycjonowanie.

I. Słów kilka o tym, co na początek

Informacją kluczową jest pozycja startowa strony, czyli pozycja, jaką zajmuje serwis bez pomocy działań dodatkowych, wspomagających zdobywanie wyższych pozycji w wyszukiwarkach. Wcześniej należy dokonać weryfikacji słów kluczowych, na jakie przeprowadzony zostanie test i posługując się sporządzoną lista dokonać wyszukiwań na poszczególne frazy. Przeglądarkę należy uruchomić w trybie incognito, by filtry nałożone przez poprzednie wyszukiwania nie zaburzały wyników. Pod adresem „google. com/preference” należy zmienić preferencje wyszukiwania w obszarze „Podpowiedzi wyszukiwania dynamicznego Google”. Zaznaczając trzeci radio box „Nigdy nie używaj wyszukiwania dynamicznego”, uruchamia się poniżej umieszczony suwak do sterowania ilością rekordów wyświetlanych w odsłonie przeglądarki. Suwak powinien wskazywać wartość maksymalną. Po powrocie na stronę wyszukiwania należy odświeżyć obraz, zadać wyszukiwarce frazę kluczową i po uzyskaniu wyników, za pomocą wyszukiwania w obrębie strony (f3) odnaleźć pozycję serwisu. Wyniki koniecznie należy zanotować w pliku tekstowym i przechowywać do dalszych porównań.

II. Następna faza projektu

Kolejnym krokiem jest audyt. Rzetelnie wykonany, da obraz stanu serwisu na dzień naznaczony.

Oto przegląd prac, które musi wykonać audytor podczas inspekcji serwisu.

1. Zadania związane z kodem źródłowym

Kod źródłowy to jego waga, semantyka i współpraca z innymi plikami.

A. Jak każdy plik, tak i dokumenty tworzone w HTML-u zajmują miejsce w zasobach pamięci serwera. Warto zadbać, aby nie było zdublowanych tagów i nadmiaru komentarzy oraz markerów martwych. Każdy niepotrzebny nadmiar spowalnia pracę komputera. Analiza kodu pod tym kątem pozwoli na eliminację zbędnych elementów często przybywających z wiekiem strony.

B. Niezwykle ważna jest semantyka kodu. Jednym z aspektów jest brak fragmentów w innych językach programowania, czyli CSS i języki skryptowe, które często zagnieżdżone są w sekcji head lub inline, wewnątrz tagów opisujących poszczególne elementy. Należy rozdzielić warstwę prezentacji, za którą odpowiadają arkusze stylów, od czystej struktury DOM. Dokumenty zapewniające dynamikę i interakcję serwisu powinny również znaleźć się poza szablonem HTML. Jedynym miejscem łączenia powinna być sekcja head, w której umieszcza się odnośniki do poszczególnych plików wchodzących w skład serwisu.

C. Sieć linków wewnątrz portalu powinna podlegać wnikliwej analizie. Stanowią one ważną część układu. Źle zaprojektowane wprowadzają w błąd użytkowników. Podstrony zawierające błędy powinny być bezwzględnie poprawione, puste nie powinny posiadać odnośnika. Nic tak nie zniechęca internautów, jak baner, nawet najpiękniejszy, z napisem „strona w budowie”. Sprytniej jest wykazać się konsekwencją i umieścić na stronie głównej informacje o planowanych zmianach lub rozbudowie.

2. Content, czyli zawartość

Teksty i grafika, czyli widoczne elementy w okienku komputera są zawartością oddziaływającą na gościa i niosącą informacje, których być może poszukuje i znajdzie.

Teksty na stronach powinny być unikalne. Znaczy to, że w całym internecie nie znajdą się ich sobowtóry. Roboty współpracujące z wyszukiwarkami w mig znajdują duplikaty. Radzą sobie też coraz lepiej z treścią i stylem, nie mówiąc o gramatyce i ortografii obsługiwanych języków.

Na początku, kiedy dokonuje się pierwszej oceny lokaty serwisu, sporządza się listę słów kluczowych, najlepiej opisujących treść strony. Przyda się teraz do analizy występowania ich w treści. Listę należy skonfrontować z wyszukiwaniami internautów. Takie dane znajdują się w sugestiach przeglądarki. Należy sprawdzić konkurencyjność poszczególnych fraz, by uniknąć niepotrzebnie działań pozycjonerskich na słowa zbyt ogólne, gdzie konkurencja jest ogromna.

Materiały video i grafika statyczna, to znaczne obciążenie dla serwisu. Należy rozsądnie szafować ilością i jakością zdjęć. Przeładowane informacją w zbyt dużych rozmiarach skutecznie spowolnią pracę komputera. Minifikacja i kompresja są hasłami, w których treści znajduje się rozwiązanie wielu problemów dotyczących prezentowanych elementów. Pierwszy dotyczy plików np. napisanych w JavaScript, drugi wyjaśni postępowanie z plikami graficznymi.

e-komers.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ