Tylko strategia marketingowa prowadzona różnymi kanałami może być w pełni skuteczna. Takie zdanie mają specjaliści od reklamy. Nic więc dziwnego, że ważną formą przekazu jest reklama w miejscu sprzedaży. To właśnie takie działanie wywołuje zainteresowanie i chęć zakupu. Dzięki temu potencjalny klient w kilka chwil znajduje się przy sklepowej kasie z produktem w ręku. Przedstawiamy Wam najbardziej popularne narzędzia, dzięki którym reklama w miejscu sprzedaży może być praktykowana z sukcesem.

Materiały typu POS to chyba najczęściej stosowane narzędzia. To między innymi ulotki, katalogi, gazetki branżowe, które pełnią rolę nie tylko zachęcającą, ale też czysto informacyjną. To dzięki nim potencjalny klient zdobywa wiedzę o danym produkcie czy całej ofercie sklepu i decyduje się finalnie na zakupy. Ogromną zaletą tego rodzaju przekazu jest to, że taka reklama jest tania. Wydruk ulotek to jakieś kilkaset złotych. Jeśli ten budżet porównamy z wydatkami na reklamę w mass mediach, okaże się, że to tak naprawdę drobnostka. Aby materiały drukowane mogły być odpowiednio wyeksponowane, warto zainwestować w specjalne ekspozytory czy stojaki. To niewielki wydatek, który zresztą konieczny jest jednorazowo, bo takie wyposażenie będzie służyć w miejscu sprzedaży przez wiele lat.

Właściciele punktów handlowych i usługowych mogą korzystać tez z innych form zachęcających do zwrócenia uwagi na ich ofertę. Skuteczne są standy reklamowe, czyli tzw. potykacze. W zależności od ich rodzaju można na nich pisać dowolne informacje bądź przyczepiać plakaty czy ulotki. Krotka informacja, nawet w formie hasła reklamowego czy treści o obniżce cenowej będzie skutecznie zwabiać klientów. Standy umieszcza się najczęściej tuż przed wejściem do danego sklepu albo już w jego wnętrzu przy głównym korytarzu.

Reklamą w miejscu sprzedaży może być też kontakt bezpośredni z klientem. Dużą popularnością cieszy się na przykład współpraca z hostessami, które prowadzą degustacje, rozdają ulotki albo po prostu osobiście zachęcają do wypróbowania produktu bądź usługi. Inwestycja w tego typu formę przekazu jest nieco większa, dlatego warto z niej korzystać przy specjalnych okazjach, na przykład sezonowych obniżkach, kiedy w sklepie pojawiła się nowa oferta albo kiedy zależy nam na szybkiej sprzedaży jakiegoś produktu.

Chociaż reklama w miejscu sprzedaży nie jest wysoce budżetowa, to wielu sprzedawców o niej zapomina. Pamiętajmy jednak, że może być ona równie skuteczna, co przekaz w TV czy sieci. Przecież potencjalny odbiorca ma okazję od razu zrealizować zakup i właśnie to jest główną zaletą takich działań.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ